Lite bättre hela tiden-dagen

Sjukhusclowner som är med vid behandlingar av barn är ett av förbättringsarbetena som presenterades under Lite bättre hela tiden-dagen 2023.

Varje år arrangeras "Lite bättre hela tiden-dagen", Region Östergötlands utvecklingskonferens. Då presenteras förbättringsarbeten som har beviljats medel från "Lite bättre hela tiden".

Lite bättre hela tiden-dagen
26 oktober 2023

Under torsdagen 26 oktober samlade Region Östergötland cirka 150 medarbetare i Folkets hus i Motala för att prata hållbar utveckling, ett hundratal medarbetare följde konferensen digitalt.

Flera verksamheter delade med sig av metoder, viktiga förbättringsresultat och lärdomar som gör skillnad för patient och invänare. Förbättringar som ökar värdet i patientmötet, motiverar medarbetare och påverkar arbetsmiljö och kvalitet.

Förbättringsarbeten som presenterades

Här kan du se de inspelade presentationerna och inspirationsföreläsningen från dagen.

Inspirationsföreläsning med Nina Cavalli-Björkman