Aktuellt från Etikrådet

Här hittar du aktuellt program för seminarium, etikforum och andra aktiviteter som Etikrådet arrangerar.

Etikforum

Etikforum är ett öppet digitalt möte för dig som jobbar inom hälso- och sjukvården och vill lära dig mer om aktuella frågor som rör etik. Etikforum äger rum en gång per månad, mellan 15-16 via Zoom. Ta en kopp kaffe, sätt dig vid datorn och koppla upp dig!

Datum för höstens Etikforum publiceras inom kort.

Nyheter och nätverk

Du som är anställd i Region Östergötland kan gå med i Etikrådets grupp "Etikgruppen" på intranätet. Där delar vi med oss av nyheter, artiklar och annat som rör etik i vården. Välkommen att delta!

Etikgruppen (för dig med tillgång till Region Östergötlands intranät) Länk till annan webbplats.

Ny utbildning våren 2024

Våren 2024 genomför vi en ny utbildning, "Förbättringsarbete i Etik". Du/ni som är intresserade av att starta upp ett projekt eller pröva en ide som kan ge bättre sammanhållning, bättre patientmöten och en bättre arbetsplats. Anmälan sker via Kompetensportalen.

Läs mer på sidan Kurser i etik och bemötande

Seminarium

Etikrådet har som mål att anordna ett seminarie varje år kring aktuella ämnen. Just nu pågår planering för vårens seminarium 2024. Vi publicerar information när planeringen är klar.

Filmer om etik och bemötande

EtikrådetRegion Östergötland
Ulrica SwartlingOrdförande etikrådet