Utveckling och förbättring
Att använda ny kunskap och ständigt utveckla verksamheten är viktigt för att kunna erbjuda en vård av hög kvalitet till invånare i Region Östergötland.
Kvalitet och lärande
Region Östergötland ska vara en lärande organisation som fokuserar på ökat värde och ökad kvalitet för de vi är till för - patienter, närstående, invånare och medarbetare.Värde och kvalitet skapas nära och tillsammans med invånare, patient, närstående, kommuner, sydöstra sjukvårdsregionen, andra externa samarbetspartners och med varandra.
Principer för utveckling:
- specificerade förflyttningar med mål att förbättra.
- allt ifrån en ständig förbättring i vardagen till en radikal förändring som förbättrar hela system.
- något som sker i det dagliga vårdarbetet, i ett möte med invånare och hos varje enskild medarbetare.
- något som tar kort eller lång tid.
- att vi varje dag förbättrar genom att ta tillvara ny forskning, nya resultat, upplevelser, berättelser, förbättringsidéer och avvikelser.
Utveckla i rollen som medarbetare
Att utveckla och förbättra vård, verksamhet och sig själv är en del av att vara medarbetare i Region Östergötland. Som medarbetare har du ansvar för och bidrar till att:
- Utveckla helheten du är en del av.
- Driva och utveckla det dagliga arbetet.
- Utveckla dina kunskaper och förmågor.
Stöd i arbetet med utveckling
Du som är anställd av regionen har tillgång till Region Östergötlands intranät. Där kan se vilka insatser som pågår och följa regionövergripande utvecklingsinitiativ.
Funktionsområde utveckling - vision, målbild och startegi (intranät) Länk till annan webbplats.
Regionövergripande utveckling - pågående utvecklingsarbeten (intranät) Länk till annan webbplats.
Senast uppdaterad
Kontakt
- Telefonnummer:010-103 05 42
- Mobiltelefon:070-311 98 35
- E-postadress:robert.ring@regionostergotland.se