PS riksträff 2022

Under tre dagar anordnade KMC PS riksträff i vackra Åre! Varje år bjuds landets PS-instruktörer tillsammans med beredskapssamordnare till PS riksträff för dagar med fokus på utveckling och förvaltning.

Deltagarna fick i år bland annat ta del av en föreläsning om Vetlandahändelsen, diskutera en ny utbildning inom organisation på skadeplats som håller på att ta form samt lära sig mer om fjällräddares arbete i Jämtland.

Nytt för i år är att fortbildningen för PS+ kombinerades med fortbildning för regionernas TiB:ar (tjänsteman i beredskap). En mycket trevlig kombination som öppnade för givande diskussioner och ökad förståelse för respektives uppgifter och ansvar vid en särskild händelse.

Nicholas Fernholm engagerade deltagare med sin föreläsning ”Att leda i en komplex och kaotisk värld”. Sista dagen höjdes pulsen i en beslutspelsövning med fokus gråzon.

Tack Region Jämtland för ert bidrag till lyckade dagar!